OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ FIRMĘ PRZEWODNICKĄ HUBERT JARZĘBOWSKI
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE. ZAWARCIE UMOWY
1. Niniejsze warunki uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Firmę Przewodnicką Hubert Jarzębowski stanowią integralną część Zgłoszenia – Umowy.
2. Stronami niniejszej umowy są Firma Przewodnicka Hubert Jarzębowski prowadzona w formie działalności gospodarczej przez Huberta Jarzębowskiego, wpisanego do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem REGON 123028546, działającego pod marką HIGH AWAY, będącego organizatorem turystyki w rozumieniu ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (zwany dalej „Organizatorem”) oraz „Klient” zawierający umowę o świadczenie usług turystycznych (zwaną dalej „Umową”).
3. Wpłacając opłatę rezerwacyjną Klient potwierdza, że zapoznał się z Ogólnymi warunkami uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Firmę Przewodnicką Hubert Jarz ębowski, które stanowią integralną część Umowy i je akceptuje.
4. Zawarcie umowy następuje w chwili wpłaty zaliczki na konto bankowe organizatora.
5. Klient zawiera Umowę w imieniu własnym oraz w imieniu wszystkich zgłoszonych w Umowie uczestników imprezy turystycznej i przejmuje tym samym odpowiedzialność dotrzymania warunków umowy przez tychże uczestników.
6. Przy zawieraniu umowy Organizator określa rodzaj dokumentów potrzebnych do realizacji imprezy oraz termin ich okazania lub dostarczenia do biura Organizatora. Nie złożenie dokumentów w uzgodnionym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z imprezy z przyczyn leżących po stronie Klienta.
7. Klient jest zobowiązany poinformować Organizatora o zmianie adresu, nazwiska, wymianie paszportu etc. w terminie umożliwiającym załatwienie niezbędnych formalności, nie krótszym niż na 14 dni przed rozpoczęciem imprezy. Za zaniedbanie tego obowiązku Organizator nie ponosi odpowiedzialności i za skutki z tego wynikłe.
8. Klient oświadcza, że Organizator podał mu przed zawarciem umowy:
– informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych,
– informację o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia,
– informacje o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego.
II. WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Klient zobowiązany jest do zapłaty opłaty rezerwacyjnej w kwocie 500 zł lub 100 EUR (jeśli cena wycieczki wyrażona jest w Euro). Opłata rezerwacyjna jest płatna do 7 dni od wysłania zgłoszenia. Dokonanie opłaty rezerwacyjnej jest warunkiem wpisania Klienta na listę uczestników imprezy.
2. Druga rata musi zostać wpłacona na 30 dni kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia imprezy chyba że program imprezy wskazuje inaczej. W przypadku programów, których cena wyrażona jest w Euro wpłata może być dokonywana w tych walutach lub też w PLN zgodnie z rozliczeniem przesłanym przez Organizatora. 3. Trzecia rata to minimalna ilość dewiz potrzebna na pokrycie płatności lokalnych, którą uczestnicy zabierają ze sobą, chyba że umowa nie przewiduje trzeciej raty. W przypadku zaistnienia
trzeciej raty Klient wpłaca ją w kraju docelowym bezpośrednio wskazanemu podwykonawcy zagranicznemu.
4. Opłat dokonuje się na konto:
- 56 1870 1045 2078 1026 2136 0001 w PLN
- 29 1870 1045 2078 1026 2136 0002 w Euro
- 02187010452078102621360003 USD
5. Cena ustalona w umowie może ulec podwyższeniu jeżeli doszło do wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych, wzrostu kursów walut. W okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy cena nie może być podwyższona.
6. Cena nie obejmuje wycieczek fakultatywnych, oraz zakwaterowania w pokoju jednoosobowym, chyba że umowa stanowi inaczej.
III. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ, REZYGNACJA, ODWOŁANIE
IMPREZY, ZMIANA UMOWY
1.Klient może bez zgody organizatora turystyki przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy o świadczenie usług turystycznych uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki.
2. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, o którym mowa w ust. 1, jest skuteczne wobec organizatora, jeżeli Klient zawiadomi go o tym przed rozpoczęciem imprezy turystycznej w terminie do 21 dni przed rozpoczęciem imprezy.
3. Za nieuiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez organizatora turystyki w wyniku zmiany uczestnika imprezy turystycznej Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
4. Klient może zrezygnować z imprezy przed jej rozpoczęciem powiadamiając Organizatora pisemnie o swej rezygnacji. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę otrzymania przez Organizatora stosownego oświadczenia Klienta. W takiej sytuacji Organizator jest uprawniony do zatrzymania opłaty rezerwacyjnej oraz potrącenia dodatkowo kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem do imprezy.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z powodu działania siły wyższej, decyzji władz państwowych lub niewystarczającej liczby uczestników imprezy turystycznej. O odwołaniu imprezy z powodu niewystarczającej liczby uczestników imprezy turystycznej Organizator poinformuje Klienta na piśmie najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem imprezy. W takiej sytuacji Klient otrzyma zwrot całości opłat poniesionych za imprezę turystyczną. Minimalna liczba uczestników dla imprez do krajów Unii Europejskiej to 4 osoby a do pozostałych krajów 6 osób, chyba że program konkretnej imprezy wskazuje inaczej.
6. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany istotnych warunków Umowy z przyczyn niezależnych od siebie przed rozpoczęciem imprezy. O zmianie Klient zostanie poinformowany niezwłocznie.
7. Klient poinformowany w powyższy sposób w ust. 6 o zmianie istotnych warunków umowy powinien poinformować Organizatora w terminie 3 dni:
a) czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo
b) odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych opłat.
8. Jeżeli klient, zgodnie z pkt. III.7.b, odstępuje od umowy lub jeżeli organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od klienta, klient ma prawo, według swojego wyboru:
1) uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie;
2) żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.
IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Organizator odpowiada za zorganizowanie imprezy zgodnie z warunkami zawartej umowy oraz obowiązującymi przepisami.
2. Organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie spowodowane jest wyłącznie: działaniem lub zaniechaniem Klienta; działaniem lub zaniechaniem osób trzecich nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć lub uniknąć, albo siłą wyższą.
3. W przypadku, gdy w czasie trwania danej imprezy turystycznej Organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, stanowiących istotną część programu tej imprezy, jest obowiązany, bez obciążania Klienta dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.
Jeżeli wykonanie świadczeń zastępczych jest niemożliwe albo klient z uzasadnionych powodów nie wyraził na nie zgody i odstąpił od umowy, organizator turystyki jest obowiązany, bez obciążania klienta dodatkowymi kosztami z tego tytułu, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy turystycznej lub do innego uzgodnionego miejsca.
W razie niemożności wykonania świadczenia zastępczego, Klient nie może żądać odszkodowania jeżeli niemożność wykonania świadczenia zastępczego jest spowodowana wyłącznie:
1) działaniami lub zaniechaniami osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu świadczenia zastępczego, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo 2) siłą wyższą.
4. Każdy uczestnik imprezy jest zobowiązany do przestrzegania przepisów paszportowych, wizowych, celnych, sanitarnych, zdrowotnych i innych przepisów kraju, z którego podróżuje i do którego wyjeżdża.
Wszelkie koszty powstałe w wyniku niedotrzymania tych przepisów obciążają uczestnika.
5.Klient zobowiązany jest:
- – stosować się do wskazówek i wytycznych pilota, przewodnika górskiego podczas pobytu w górach,
- – posiadać ważny przez co najmniej 6 miesięcy, licząc do daty zakończenia imprezy paszport (jeśli jest wymagany)
- – posiadać aktualną wizę,
- – posiadać wymagane szczepienia ochronne (jeśli są wymagane)
- – przestrzegać przepisów porządkowych, bezpieczeństwa,
- pożarowych obowiązujących w środkach transportu i miejscach zakwaterowania.
- – przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i ochrony przyrody w parkach narodowych i rezerwatach przyrody
W przypadku jeżeli z tych powodów wykonanie imprezy będzie niemożliwe lub utrudnione, klient zobowiązany jest do zapłaty pełnej szkody zgodnie z art. 471 kodeksu cywilnego.
6. W przypadki niemożności wzięcia udziału przez Klienta z przyczyn leżących po stronie Klienta Organizator jest uprawniony do zatrzymania opłaty rezerwacyjnej, oraz potrącenia dodatkowo kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem do wyprawy.
V. REKLAMACJE
1. Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej Klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym prowadzącego oraz Organizatora w sposób właściwy dla danej usługi.
2. Niezależnie od zawiadomienia o którym mowa w punkcie 1. Klient może złożyć Organizatorowi reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania. Taką reklamację Klient winien złożyć nie później niż w ciągu 30 dni od daty zakończenia imprezy.
3. Organizator rozpatrzy reklamację w terminie 30 dni od jej złożenia.
VI. UBEZPIECZENIE
1. W ramach wykupionej imprezy Klient jest objęty umową ubezpieczenia zawartą z UNIQA TU S.A. w zakresie pokrycia kosztów powrotu klienta do kraju, w wypadku gdy organizator turystyki lub pośrednik turystyczny wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu, a także na pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych.
2. W ramach wykupionej imprezy Klient jest ubezpieczony w UNIQA TU S.A. od kosztów leczenia do wysokości 30 000 euro, następstw nieszczęśliwych wypadków do wysokości 4 000 euro w przypadku programów realizowanych w krajach pozaeuropejskich oraz do wysokości 10 000 euro koszty leczenia oraz 2 000 euro następstwa nieszczęśliwych wypadków w przypadku wyjazdów do krajów europejskich.
3. Wpłacając opłatę rezerwacyjną Klient deklaruje za siebie oraz za innych uczestników imprezy w imieniu których dokonuje płatności za imprezę turystyczną, że otrzymał i zapoznał się z treścią Ogólnych Warunków Ubezpieczenia UNIQA „Kontynenty”.
4. Adres UNIQA TU S.A to:
UNIQA TU S.A. ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa. tel. 22 599 95 22, www.uniqa.pl
5. Organizator oferuje ponadto Klientowi zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej za dodatkową odpłatnością.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, oraz przepisy kodeksu cywilnego.
2. Zawarcie umowy o imprezę turystyczną oznacza wyrażenie zgody w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych na przetwarzanie, uaktualnianie i udostępnianie danych osobowych niezbędnych do realizacji niniejszej umowy.
Standardowy formularz informacyjny do umów o udział w imprezie turystycznej
Zaoferowane Państwu połączenie usług turystycznych stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu dyrektywy (UE) 2015/2302.
W związku z powyższym będą Państwu przysługiwały wszystkie prawa UE mające zastosowanie do imprez turystycznych. Firma Przewodnicka Hubert Jarzębowski będzie ponosiła pełną odpowiedzialność za należytą realizację całości imprezy turystycznej. Ponadto, zgodnie z wymogami prawa, Firma Przewodnicka Hubert Jarzębowski posiada zabezpieczenie w celu zapewnienia zwrotu Państwa wpłat i, jeżeli transport jest elementem imprezy turystycznej, zapewnienia Państwa powrotu do kraju w przypadku, gdyby Firma Przewodnicka
Hubert Jarzębowski stała się niewypłacalna.
Najważniejsze prawa zgodnie z dyrektywą (UE) 2015/2302:
- Przed zawarciem umowy o udział w imprezie turystycznej podróżni otrzymają wszystkie niezbędne informacje na temat imprezy turystycznej.
- Zawsze co najmniej jeden przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych umową.
- Podróżni otrzymują awaryjny numer telefonu lub dane punktu kontaktowego, dzięki którym mogą skontaktować się z organizatorem turystyki lub agentem turystycznym.
- Podróżni mogą przenieść imprezę turystyczną na inną osobę, powiadamiając o tym w rozsądnym terminie, z zastrzeżeniem ewentualnych dodatkowych kosztów.
- Cena imprezy turystycznej może zostać podwyższona jedynie wtedy, gdy wzrosną określone koszty (na przykład koszty paliwa) i zostało to wyraźnie przewidziane w umowie; w żadnym przypadku podwyżka ceny nie może nastąpić później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
- Jeżeli podwyżka ceny przekracza 8% ceny imprezy turystycznej, podróżny może rozwiązać umowę. Jeżeli organizator turystyki
- zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny, podróżny ma prawo do obniżki ceny, jeżeli obniżyły się odpowiednie koszty.
- Podróżni mogą rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie i uzyskać pełen zwrot wszelkich wpłat, jeżeli jeden z istotnych elementów imprezy turystycznej, inny niż cena, zmieni się w znaczący sposób. Jeżeli przedsiębiorca odpowiedzialny za imprezę turystyczną odwoła ją przed jej rozpoczęciem, podróżni mają prawo do zwrotu wpłat oraz w stosownych przypadkach do rekompensaty.
- W wyjątkowych okolicznościach – na przykład jeżeli w docelowym miejscu podróży występują poważne problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą wpłynąć na imprezę turystyczną – podróżni mogą, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, rozwiązać umowę bez ponoszenia jakiejkolwiek opłaty za rozwiązanie.
- Ponadto podróżni mogą w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej rozwiązać umowę za odpowiednią i możliwą do uzasadnienia opłatą.
- Jeżeli po rozpoczęciu imprezy turystycznej jej znaczące elementy nie mogą zostać zrealizowane zgodnie z umową, będą musiały zostać zaproponowane, bez dodatkowych kosztów, odpowiednie alternatywne usługi.
- W przypadku gdy usługi nie są świadczone zgodnie z umową, co istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć problemu, podróżni mogą rozwiązać umowę bez opłaty za rozwiązanie.
- Podróżni są również uprawnieni do otrzymania obniżki ceny lub rekompensaty za szkodę w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usług turystycznych.
- Organizator turystyki musi zapewnić pomoc podróżnemu, który znajdzie się w trudnej sytuacji.
- W przypadku gdy organizator turystyki stanie się niewypłacalny, wpłaty zostaną zwrócone. Jeżeli organizator turystyki stanie się niewypłacalny po rozpoczęciu imprezy turystycznej i jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport, zapewniony jest powrót podróżnych do kraju.
Firma Przewodnicka Hubert Jarzębowski wykupiła w UNIQA zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności. Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub, w odpowiednich przypadkach, z właściwym organem, jeżeli z powodu niewypłacalności Firmy Przewodnickiej Hubert Jarzębowski dojdzie do odmowy świadczenia usług.
Dyrektywa (UE) 2015/2302:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015L2302&from=PL